<aside> 💥 De elektronische mailing ofwel de e-mail is een communicatiemiddel dat niet is weg te denken, en voor sommige communicatieprofessionals zelfs inmiddels een ouderwets medium. Toch is e-mail nog steeds prima inzetbaar om je doelgroep te bereiken. Als massamedium, als direct mailing of iets daar tussenin.
</aside>
De e-mail als massamedium is de e-mail nieuwsbrief of het digitale magazine. Mailings zijn voor allerlei soorten informatie te gebruiken. De e-mail nieuwsbrief is vaak een wat eenvoudiger vorm met vooral nieuws(waardigheden), vaak met een link naar de website, en het digitale magazine is vaak wat uitgebreider, meer een digitaal tijdschrift. Voor beiden geldt dat ze op een gekozen moment naar alle abonnees van de mailing worden gestuurd.
Mailings zijn ideaal om informatie en nieuws onder de aandacht te brengen. Het is een van de eenvoudigste manieren om persoonlijk contact te onderhouden met je doelgroep en zo je programma, ambities en resultaten onder de aandacht te brengen en te houden.
Via e-mail kun je bezoekers ook naar gewenste informatie op je programmawebsite trekken. Je e-mail magazine is je startpunt en van daaruit kun je een klikpad uitzetten die naar de informatie of een gevraagde actie leidt. De meeste e-mail software biedt de mogelijkheid om te meten op welke links er is geklikt en waar bezoekers vervolgens weer afhaken. Met deze informatie kun je je e-mailing verbeteren en succesvoller maken.
Alle communicatie begint met een goede strategie en aanpak. Ook de inzet van e-mail als communicatiekanaal.
<aside>
Gebruik de templates om een briefing te maken.
Gebruik deze tools en apps.
E-mail magazine maken met Mailchimp
</aside>